Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Janne - 7 mars 2011 11:34

Ja då är man inne på tredje veckan med denna farsot. Det har ju blivit bättre med hosta och feber, men idag känns det som man skulle börja bli förkyld också. Låter inte det kul, så säg. Börjar faktiskt att ledsna på denna eländiga tillvaro så smått, även om det går framåt så tycker jag det går på tok för sakta, och framför allt är det förbajat tråkigt.


Har i alla fall nu på morgonen fått ett uppiggande samtal från min Syster, som visar på att jag inte är så krasslig som vissa andra. Hon hade fått ett brev från Norrtälje kommun med en sopräkning gällande ”Annexet”, som vi köpte för nästan två år sedan. Och det är inte första gången hon får denna räkning skickad till sej. Efter första räkningen hon fick, ringde jag för att göra ett ägarbyte på fastigheten, men detta lyckades de tydligen inte snappa upp, fast jag ringde flera gånger i ärendet. Nu hade hon alltså fått en till, med hennes namn och adress, postnumret stämde men adressorten var åt helvete fel. Nämligen en kommun i norra Frankrike. Vad sägs om den???


När hon sedan ringde upp gick de in och tittade lite närmare i sina register och såg att jag hade för drygt ett år sedan ändrat ägaruppgifterna, men att syrran stod som delägare i fastigheten, tillsammans med ytterligare en person, som sedan visade sej vara min Hustru.

Det är ju tur att man bara har hosta, feber och lunginflammation.




Ha de, vi hörs.






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards