Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Janne - 18 mars 2011 21:02

Resan ut till landet gick bra. När vi kom till Söderbykarl hade vi åkt ifrån snöovädret och det var barmark. Stannade till i Älmsta för att handla, men när vi kom ut ur affären efter ca: 20 min. var marken täckt av snö. När vi kom fram hade det kommit ett par cm. snö. Var nära att ramma soptunnorna p.g.a att bilen inte tog styrning i kurvan, fast jag körde i bara 10 km. Det visade sej att det bara var is under snön. Varnade faktiskt Hustrun för att inte halka när hon klev ur bilen, men hon var nära att slå en frivolt ändå, fast hon brukar vara så stadig på benen.


Vi började bära in lite prylar, gick väldigt försiktigt för att inte halka, men när jag var på väg tillbaka till bilen och kom vid grinden hjälpte inte den försiktiga taktiken, båda mina fossingar försvann framåt uppåt. Min ståtliga kropp befann sej plötsligt i en vågrät ställning, en halv meter ovan mark. Ankomsten till ”Moderjord” blev våldsam.

Landade naturligtvis på svanskotan och blev liggande en bra stund för att försöka utröna om jag skulle ringa 112 eller inte. Kunde så småningom, med mycket möda och stort besvär resa mej upp och halta in till Hustrun för att söka tröst.


Sitter nu här och försöker stilla min smärta med ett flytande medicament vid namn ”Tullamore Dew”. Smärtan finns kvar, men det känns betydligt roligare.


Ha de. Vi hörs.

Av Janne - 18 mars 2011 12:03

Är det någon som längtar efter snö. Visserligen kan det vara fint med lite fräsch vit snö på den gamla skitiga, men egentligen så kvittar det väl faktiskt.

Enda fördelen är ju att när den nya blötsnön smälter så drar den med sej den gamla också, och det är väl inte så dumt.


På eftermiddagen åker vi ut till landet så fort Hustrun klivit innanför dörren.

Det ska bli både skönt och roligt, för Sofia och barnen kommer också ut i helgen. Tyvärr så är ju vintern snart slut, skulle vara roligt att visa de små telningarna hur läckert det är där ute i havsbandet på vintern med all snö och is. Men vi får hoppas att det blir flera ordentliga vintrar när barnen är lite större.


Nu vore det bara om man inte behöver skotta så mycket när vi kommer fram, det räcker gott med att skotta av kommandobryggan så det blir rent där uppe, resten kan gott smälta av sej själv.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards