Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Janne - 11 juni 2013 21:23

Nu har man börjat nedräkningen till semestern igen. Tre arbetsdagar kvar denna

vecka och veckan därpå jobbar jag onsdag och torsdag natt sedan är det SEMESTER.

Det var ett taktiskt drag av mej att välja tidig semester i år då har jag nämligen sen

nästa år och om jag plockar ut lite komp och sparade dagar kan jag kanske

pensionera mej redan till midsommar, om plånboken och Hustrun tillåter detta. 

Den stackars människan kommer väl att känna sej ganska ensam när den stunden

infinner sej men jag får väl kanske komma och hälsa på någon gång ibland.


Helgen var som brukligt arbetsam och skön. Sofia och barnen hade anlänt lägret

redan på torsdagen och fått uppleva ett underbart väder med både sol och bad.

På lördagen tog vi båten för en färd ut till ”Fyggsten” där det serverades grillad

korv och kaffe vid ”Docktorsviken”.

 


 


 


 



 


 


 


 


   


Farkosterna här ute har ett skiftande utseende kan man säga.

 


Hustrun pysslade om sina växter som vanligt och planterade blommorna som stått på

tillväxt på terrassen. ”Pionen” har slagit personligt rekord och är nu ca: 1,30 hög

med mängder av stora knoppar.

 


 


 


 


Kan även meddela att ”Duvfan” har nedkommit med en välskapt unge, tror jag.

Skulle passa på att plåta dem när hon matade sin unge nu på eftermiddagen.

Men strulig som man är råkade jag snava på en ljuslyckta av plåt när jag skulle

smyga mej fram till kanten. Det blev ett jädrans skrammel och utskänkningen

upphörde i ett nafs. 

 


Lite senare hade modern lämnat boet och ungen låg ensam kvar med ett okläckt ägg.

 


 


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards