Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Janne - 30 juni 2013 21:59

I fredags föll portarna, kapades upp och kommer aldrig tillbaka. Fönstren sågades upp

och det rödmålades. På kvällen var vi bjudna på middag till kusin Karl på ”Ekelunda”

Det bjöds på hemmagjord pizza och kortspel.

 


 


 


 


På lördags morgonen kom fam Lundqvist över, båten packades och vi begav oss ut på

en heldag med sol bad och en god sillunch på en klippa i Singöfjärden.

Vädret blev väl sådär mycket moln vissa stunder men även sol som brände våra

kroppar med en tjusig svinrosa färg.

 


 


 


På kvällen tillreddes en god grillmiddag som vi förtärde på vår uteplats.

Lite senare var det dags för ett skönt bastubad.

 


 


 


 

  

Söndag morgon serverades ”bryggfrukost” till strålande sol och måsarnas skri.

 


 


När herrskapet återvänt hem började kneget igen. Hustrun klippte och trimmade alla

gräsmattor och efter nästan tre timmar var det färdigt. Själv putsade jag grunden

och började sedan regla upp väggen. Efter bara några sekunder hade jag en hel hoper

med getingar som cirklade runt ”pallet”. Jag insåg ganska snart att enda utvägen för att

klara mej helskinnad från dessa odjur var att hoppa eller skyndsamt förpassa mej ned

för stegen. Med tanke på höjden föredrog jag det senare alternativet och lyckade

undgå de blodtörstiga bestarna med en hårsmån.

När luckan tagits bort plastades hålet igen så nu kan man jobba ostört i fortsättningen.

 


 


 


 



När jag var klar bjöd Hustrun på ett glas rose' med tillbehör i en ljuvlig eftermiddagssol.

 


 


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards