Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Janne - 18 juni 2013 21:47

Vaknade redan halv sju i morse av att solen sken in i rummet genom gardinen.

Vände mej om för att försöka sova en stund till men insåg rätt snart att det är

ju detta man ska ta till vara och bestämde mej for att gå upp.

Efter avslutad frukost började dagens kneg.

Spände upp plast på väggen över isoleringen och började såga och sätta upp

OSB- skivor. Straxt efter tio hördes åskmuller på avstånd och en stund senare

kom regnet. Ja ja en regnskur går snart över tänkte jag men se det var inte

bara en skur. Det öste på rätt ordentligt så det var bara att försöka rädda allt från

blötan.  Kastade en press över virke och verktyg för att sedan själv ta skydd.

Efter en stund avtog regnet och jag tänkte fortsätta, men innan jag hann ut

vräkte det ner igen. Efter en timma slutade det, när jag stod vid dörren hördes

något som smattrade det var hagel som dånade ner.

I drygt två timmar varade eländet och det kom ca:10 mm.

Nu undrar man ju vad i h-vete ”YR” hade inhämtat sina prognoser ifrån när de

sa att det skulle vara växlande och uppehåll hela dagen i dag.

Hur jävla svårt kan det vara med dagen teknik att förutspå ett dygn framåt.

 


När väl skiten hade dragit bort blev det sol från en klarblå himmel igen.

Kom plötsligt på att det måste vara en helt normal svensk sommar.

Jag kunde göra klart väggen, beskära vildapeln som Hustrun tjatat om i

några år, städa av i brygghuset och klippa och trimma lite gräs.

Så nu sitter man här, halvt ledbruten och önskar att man redan låg.

 


 


 


 


 


 


Ha de vi hörs.





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards