Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 17 november 2015

Av Janne - 17 november 2015 18:11

Nu befinner jag mej i paradiset igen efter ett litet gästspel i Väsby under helgen.

Det var kalas för Ville på söndagen och något sådant kan man ju inte missa.

         


I går packade jag bilen och sedan hämtade jag mitt släp hos Maria och Eddie där

jag lastat på vinterdäcken för färd ut till landet, men innan jag åkte tog jag en sväng

runt tippen för att kasta lite kartonger och annat skräp som de ville bli av med.

När jag som bäst höll på med att kasta skräpet kom en man farm och frågade om

jag skulle kasta däcken, men jag svarade att jag skulle ha dem kvar.

Men det är ju fina däck säger karlsloken.

Ja tacka fasen för det svarade jag, det är ju mina vinterdäck som skall monteras på bilen.

Ja ha, sa han bara och lommade iväg. Hade man inte varit uppmärksam hade man

lätt blivit av med dem också misstänker jag.


Vädret i dag har varit växlande och detta passade utmärkt då en hel del utomhusjobb

blivit gjorda. Först skiftade jag däcken och upptäckte att en spikskalle stack upp på

ena sidan av ett sommardäck. Detta transporterades ner till Jonas på macken som lovade

fixa det under veckan.

   


Därefter blev det upptagning av lilla båten som spolades ren innan den kördes upp

till sin vinterförvaring. Passade samtidigt på att spola av bilen och släpet.

Moppen kördes upp i ett förråd och batteriet plockades bort för förvaring inomhus.

Ute duschen monterades ner och ställdes in, likaså parasollet vid bryggan.

Därefter tömdes Sofias vv-beredare på sitt innehåll innan det var dags att ta kväller.

Nu har jag ätit en middag bestående av ”Felix” köttbullar och egenstampad potmos.

     



Vattnet har nu stigit så relingen på ”Uttern” livar nästan med bryggan.

För några veckor sedan var det rufftaket som var i jämnhöjd med bryggan.

 


I morgon är en ny dag och då tänkte jag att stora båten skulle tas upp men efter

att ha språkat lite med lilla Hustrun så tyckte hon att detta skulle ske på lördag

så hon kunde hjälpa till ifall något skulle krångla.


Nu får jag önska alla en trevlig kväll.


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards