Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 25 november 2015

Av Janne - 25 november 2015 18:41

Temperaturen ligger för närvarande på 4 grader sydvästlig vind 2,4 m/s

lufttrycket 9999,9 hPs och fuktigheten är 87% .

I går tyckte jag inte att det stämde med vinden det stod 18,7 på displayen

och det var knappt att vimpeln på flaggstången rörde sej.

Satt och grunnade på om det var något fabrikationsfel på apparaten men i

morse när jag kollade lite noggrannare på siffrorna upptäckte jag att den

var inställd på km/timmen. Men med flinka fingrar ändrade jag om det hela

och helt plötsligt blåste det bara 4,7 tänk hur det kan bli.


Belysningen på Hustruns ”Paraplyträd” är uppsatt.

 


Dagen har inneburit arbete på nedre plan, jag har dammsugit golvet i duschen

minutiöst, jag har primat detsamma och limmat fast en 30 m lång värmekabel

och allt detta har utförts i krypande ställning i totalt 5 timmar.

Och jag kan nu mycket väl föreställa mej vilka problem lilla Astrid har när hon skall

lära sej att gå. Fy fanken vad vingligt det var när man reste sej till slut.

     


I morgon skall jag försöka mej på att flytspackla det hela och på fredag bär det hem

till lilla Hustrun för att tillbringa helgen i hemmets lugna vrå, fy fasen vad skönt det

skall bli med lite omväxling.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards