Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Janne - 4 mars 2015 18:49

Tiden går fort när man har roligt sägs det och det kanske stämmer för

här rusar dagarna förbi. Jag håller nu på med min andra etapp i byggandet

och jag tycker att det har flutit på bra hittills. Men allt tar ju tid och man

hinner inte så mycket på en arbetsdag. Nu vill jag inte påstå att jag arbetar

åtta timmar per dag precis men gott och väl 5 - 6 timmar blir det väl.

Det är ganska skönt att ta det lugnt på morgonen, sova fram till åtta bläcket

dricka sitt morgonkaffe i lugn och ro, kolla dagstidningarna på webben

för att sedan masa sej ut för göra nytta.


Söndagen började med flytt av en dörr så inte allt damm kommer in

i vårt sovrum och hall.

       


Arbetet har denna vecka inneburit rivning av väggar och innertak, en inte

alltför behaglig uppgift när det dammar ymnigt. Utrustningen har varit

förutom kofot, hammare och tigersåg även skyddsglasögon, andningsskydd

och hörselproppar.

På förmiddagen var det tippen som gällde för att bli av med rivningsmassorna.

Vid framkomsten till Häverö var det ett ymnigt snöfall, trodde att det skulle

komma hit också men så var inte fallet som tur var.

 


Har nu stämpat upp bjälklaget till övervåningen och rivit en bärande vägg.

Fortsättningsvis skall bjälklaget kapas och en limträbalk skall stickas upp

så att bjälkarna kan fästat i denna. Åter en spännande procedur.

   


Nu skall snart en måltid anrättas, för undertecknad känner sej relativt

utsvulten när lunchen serverades redan vid tolvtiden.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards