Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Janne - 13 mars 2015 09:48

Ja nu har ytterligare en vecka gått som pensioner och man börjar

undra hur man hann med att arbeta också.

I går var det fulltecknat hela dagen. Jag började att sy fast en knapp

i Hustruns kappa som hon själv glömde dagen innan.

Sedan började jag damma och dammsuga, kl 13. var det tvättstugan som

skulle få ett besök enär två uppsättningar lakan skulle vaskas.

Medan maskinerna rullade runt tankade jag bilen, var till ”Bauhaus”

och köpte lite Penséer som jag planterade i rabatten, tänkte överraska

Hustrun med en prunkande växtlighet när hon anlände från sitt jobb.

Var ner och hängde tvätten, torkade golven här hemma, hämtade

tvätten, tog en dusch och sedan ringde Hustrun och meddelade att hon

satt på tåget. Kvällen skulle tillbringas med Wilda och Alma då pappa

var bortrest och mamma på körövning.

Satt och tittade på nyheterna och kunde konstatera att man skulle få

vakna till ett strålande väder i dag, men hur blev det då.

Grått grått och dimma, hoppas att det klarnar upp under dagen.

Ringde sedan hustrun och frågade om hon sett blommorna jag planterade.

Ja i morse tittade jag ut sa hon och jag kunde höra att hon log.

Jag trodde att jag missat lite ogräs när jag rensade sist, sa hon.

Som sagt var, inget blir som man tänkt sej.


Ha de, vi hörs.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards