Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Janne - 10 mars 2015 15:54

Söndagen är en dag att minnas när ruskvädret sätter in igen,

för det lär nog komma en och annan regnig dag framöver.

Nu får ni inte tro att jag är pessimistisk av mej men min gamla

erfarenhet säger mej detta, men låt oss hoppas att jag har fel.


Årets första fika utomhus i ett strålande solsken.

 


Lördagen innebar att Hustrun stod på huvudet i sina rabatter och

rensade för glatta livet, men det var ganska kyligt ty vinden fläktade

ganska rejält på vår tomt, fingrarna och nästippen var de mest utsatta

delarna tror jag. Själv var jag inomhus för att tillverka en limträbalk

som ska bära upp bjälklaget som jag med möda hade sågat av.

Vi hann även med en liten bensträckare i form av en promenad i

den kraftiga blåsten.

   


Det hålls med avverkning lite här och var på ön.

   


Söndagen blev en tidig morgon då man inte skulle missa starten på

Vasaloppet vilket vi ofta brukar göra.

Vi hade dukat upp vår frukost framför tv:n och naturligtvis förstärkt

det hela med blåbärssoppa, en given ingrediens för dessa

tuffa förhållanden. Men efter någon timma ledsnade vi, gjorde en

paus i tittandet för att hjälpas åt att få vår limträbalk på plats.

Och efter lite pusslande och sågande lyckades vi med uppgiften och

balken sitter numera som en smäck i trossbotten.

   


Snart får våra flaxande vänner se sej om efter föda i skogen, det

är dags att ta in automaterna och rensa upp på marken inför

kommande sommar.

   


I går åkte jag in till vår vackra Huvudstad för att möta upp Hustrun

efter jobbet. Det var dags att avnjuta vår julklapp från barnbarnen,

nämligen att beskåda ”En Dalmas i Storstan” med Kalle Moraeus.

Men innan detta besök träffade vi några kompisar, tog en öl för att

sedan besöka en restaurang och avnjuta en god middag.

Vid halv åtta infann vi oss på Rival och det var packat med folk

mest gamla människor och så vi förstås.

Underhållningen var bra, mycket musik naturligtvis och Kalle

är ju lite underfundig och en fantastisk spelman.

Kl: 22,15 var vi på väg till Södra station för att återvända till vårt hem.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards