Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 7 april 2015

Av Janne - 7 april 2015 18:27

Nu har jag fått igång datorn igen så den fungerar tillfredsställande, tror jag.

Problemet har varit en längre tid att den tappar kontakten med routern och

detta är fruktansvärt frustrerande, det blir många svordomar och okvädinsord

med stora bokstäver som följd.

Nu satt jag och pillade lite på knapparna och kom fram till att det var fel på

nätverkskortet i datorn. Var på väg att hämta stora verktygslådan men innan

man visste ordet av så började den luringen att laga sej själv.

Tänk om ändå bilen kunde dra lärdom av en sådan sak.

Nu har jag laddat upp med både bilder och videosnuttar från Påsken som

jag tänkte visa.

 


Det var fullt hus i helgen. Barnbarnen sprang ut och in och glömde ständigt

att stänga dörrarna efter sej, men det sitter väl i sen i somras antar jag.

Det skulle bli skattjakt som brukligt på Påsken. Vi hade hotat med att om

de inte åt upp maten skulle vi lägga alla paket i ”Ryssugnen” en gammal

fornlämning som gränsat till våt tomt och detta tog tydligen skruv för

det blev näst intill rent på tallrikarna för ingen ville ju gå till ”Rysk ungen”

som de sa, för att hämta paketen.

 


Samling inför skattjakten.

 


Mormor och mammorna hade skrivit lapar som de placerade ut på olika

ställen. Vid första stoppet fick de varsin liten spindel plus en beskrivning

till nästa anhalt. De turades om att läsa på lapparna och här är det

Ville som läser lite kryptiskt var nästa stopp skulle bli.


 


 


När sista ledtråden var avklarad fick de klart för sej att skatten låg

i ”Ryssugnen” så klart, och det var med försiktiga steg som de närmade sej

den läskiga platsen.

För att göra det lite mera läskigt hade Eddie gömt sej under en gran med

en presenning över sej och vrålade ilsket när de var framme.

Men ingen blev särskilt rädd, det blev bara en massa skratt när han kom fram.


 

Här sitter de små liven och skall öppna sina paket.

 


Söndag kväll, alla har åkt hem och Hustrun och jag sitter och tittar på

ett fantastiskt månsken.

 


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards