Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Janne - 21 april 2015 11:00

Nu sitter jag här i min ensamhet i ett strålande vårväder,

och saknar Hustru, barn och barnbarn samt mina håriga ben,

eller rättare sagt katten Felix.

Barn och barnbarn åkte hem redan i söndags förmiddag och Hustrun

körde jag in till ”Nortan” i går morse för ytterligare en arbetsvecka.

När vi åkte iväg på morgonen såg vi inte mindre än elva svanar vid

bron och tio av dem lyckades jag få med på bild.

Det är inte så vanligt att man ser så många här ute på en gång så här års.

 


Helgen har varit till belåtenhet då all el har blivit fixad. Ca fem timmar

tog det men då hade jag gjort en hel del förarbete förstås.

   


En förmiddagsfika i ett strålande väder utanför brygghuset.....

   


Och några grillkorvar till lunch vid strandgrillen.

   


Efter middagen fick barnbarnen ett akut behov av att ta ett dopp i havet

utan föregående bastubad.

Den enda som var förståndig och insåg att 6 gradigt vatten inte är så

behagligt var Ella.

Men Noel, Juni och Ville var ner och plaskade runt, men de medgav

också att det var kylslaget när de kom upp. Juni började till och med att

gråta en skvätt då det sved i hårbotten sa hon. Men ingen hade ju tvingat

henne att doppa huvudet. Men ändå skulle hon ta ett dopp till.

 


Gårdagens arbete började straxt före tio då jag vilat mej lite efter en tidig morgon,

väggarna blev isolerade, det sattes upp plast, OSB skivor och Gips.

Kl: fem bröt jag för lunch då min lilla mage skrek efter föda, och vid sjutiden

var jag klar. Då vankades det en skön dusch och en ännu skönare vila då min

kropp kändes alldeles ledbruten.

   


Det är nu riktigt behagligt i solen men vinden är kall, växtligheten i rabatterna

är på gång. Vår ena Kejsarkrona har stora knoppar, en Björk har fått många blad

och det vimlar av Blåsippor, Vitsippor och till och med Gullvivorna är på G.

   


Ha de, vi hörs.






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards