Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 10 april 2015

Av Janne - 10 april 2015 16:23

I dag är det fredag allt är klart och jag sitter och väntar på lilla

Hustrun som jag skall hämta om förhoppningsvis några timmar.

Vädret ser ju lovande ut till helgen och dagens väder har heller

inte gått av för hackor.

När jag vaknade i morse blev jag bländad av solen som just

stigit upp ur havet och visade sej bland trätopparna.

 


Nere vid brygghuset huserade två fåglar modell större förmodligen

”Vitkindad gås” med att förorena vår gräsmatta igen.

 


Felix mår prima, ligger inne och slaggar på dagarna och är ute

och ränner på nätterna, att han bara orkar den gamla gubben.

Idag blev det dock ett undantag då han ville ut för att sola sej lite.

 


Lyckade dessutom få en lite halvtaskig bild på årets första ”Citronfjäril”

den fladdrade omkring vid fågelbadet som Hustrun numera

använder som en liten rabatt till sina blommor.

Såg dessutom en annan vanlig fjäril som var brun och svart men

tyvärr utan namn, i alla fall i min skalle.

 


I helgen blir det nog paus i byggandet då tomten behöver

lite omvårdnad.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards