Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Janne - 13 april 2015 19:43

I morse forslade jag in min lilla Hustru ända till Riddarholmen

samtidigt skulle jag uträtta en massa ärenden i Väsby med omnejd.

B.l.a hade jag ånyo fått ett sms om att min vigselring fanns för avhämtning

på Guldfynd i Väsby.

Äntligen skulle jag få min ring, som har vandrat till och från reparation i över

en månad. När jag kom dit lämnade jag fram mitt kvitto och genast låg en

plastpåse på disken med en glittrande ring inuti.

Expediten plockade fram ringen och jag satte den på mitt finger men något

kändes konstigt. När jag tittade på den var den lika tunn som förut.

Visade den för expediten och hon kunde bara håla med.

När hon tittade på packsedeln stod det ”Retur utan åtgärd”.

Hon läste vidare, inget guld kunde läggas på ringen ty risken var stor

att det kunde bildas porer i guldet.


Men för HELVETE svarade jag är det någon gammal Bysmed eller hovslagare

ni samarbetar med, en riktig guldsmed borde väl kunna göra en ring tjockare.

Ja svarade hon, vi har varit lite missnöjda med honom så vi har en annan

smed också, vi ska nog skicka ringen till honom, problemet är väl att din

Hustrus ring redan har hamnat i skrotlådan så de inte har något att gå efter.

Men kom tillbaka om fjorton dagar så skall den nog vara klar.


Ännu en gång fick jag lämna denna butik förbannad men mest frustrerad.


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards