Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Janne - 8 april 2015 20:35

Fördelen mad att ha ett eget paradis är att man får prova på olika

saker. I dag har jag sysselsatt mej som elektriker,

dragit vp-rör till alla dosor samt dragit fram tråd, så nu är det bara för

den riktiga El-Nissen att koppla in i skåpet när han kommer.

   


Elskåpet skall införskaffas i morgon då jag ämnar förpassa mej till min

mantalsskrivningsort Väsby. Det blir ett snabbt besök spisfläkten

skall monteras ner då en kontroll av ventilationen kommer att äga rum.

Sedan ska det inhandlas diverse material så inte byggandet avstannar

i onödan. Hoppas även få träffa min lilla Hustru en stund innan jag

återvänder för att fortsätta min halvtidssyssla som kattvakt till

en mycket trött ”Felix”. Han är som en trött tonåring sover hela dagarna

för att orka vara ute och ränna på nätterna.

 


Våra Kejsarkronor har förresten fått tillökning i år, det är dubbla

stänglar vid varje planta, roligt värre tycker jag.

   


Glömde även att visa vår present från barnbarnen i går,

en vacker bukett och en flaska bubbel. Gott och vackert.

 


Efter att jag avslutat arbetsdagen vi sexsnåret gick jag ner till brygghuset

och tog en skön dusch därefter lagades det en god middag.

 

Som efterrätt gick jag ut och satte mej att smutta på ett glas wiskey

samt puffade lite på en Café Crème. Vinden hade avtagit det var stilla

i luften, grannens barnbarn hördes skrattande på avstånd och ett

Skrakpar simmade förbi utanför bryggan.

Detta mina vänner är livskvalitet.

 


Ha de, vi hörs.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards