Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Janne - 4 november 2010 11:51

För några veckor sedan lade jag in om ledighet för i morgon Fredag. Hustrun har nämligen den dagen inarbetad så det skulle ju vara trevligt om jag var ledig också, tyckte hon, så vi kunde få en extra dag på landet, och det höll jag med om till fullo.


Men det verkade inte så enkelt, efter några dagar. De bytte nämligen datasystem i måndags och var lite oroliga hur det skulle fungera, så inga ledigheter skulle beviljas denna vecka, sa de. Jag sa att om det visade sej vara några problem med datorerna så kunde de ju alltid ringa och fråga, men detta gick tydligen inte hem. Nu får jag vänta till eftermiddagen i dag, och sedan ringa och fråga om det går för sej att vara ledig. Det är ju bra när man kan planera sin fritid på förhand.


För övrigt lyckades jag göra vår fastighetsskötare vansinnigt arg i går, genom att bara ställa en enkel fråga om när våra handduks värmare skulle börja fungera,

de har varit kalla sedan i våras så det är på tiden att de börjar fungera innan vintern, eftersom det är den enda värmekällan i badrummet.

Men inger ont som inte har något gott med sej, i dag låg det en lapp på hallgolvet från styrelsen, att ”Rörab” ska bli inkopplad på fallet.


Nu väntar jag med spänning på om vi kan åka till landet i kväll.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards