Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Janne - 5 november 2010 19:49

I dag har det varit en underbart härlig höstdag, klarblå himmel och solsken. Vi tog en runda i skogen på förmiddagen för att försöka hitta de sista trattisarna och vi blev inte besvikna, hela vår lilla korg blev full. Visserligen var många av dem stelfrusna så det klickade när man plockade dem, men med tanke på att det går att frysa svamp var det ingen fara.


  


  


  



Väl hemma igen rann Hustruns pyromaniska ådra till och hon ville elda. Jag hjälpte henne i början, så det skulle ske under kontrollerade former, sedan var det bara för henne att ösa på. Hon har nu eldat upp en stor hög med ris och kvistar som låg uppe vid ”Annexet”.

Själv tog jag tag med båtmotorerna. Jag körde igång dem med extra fet blandning och monterade på kylning med sötvatten. Hade köpt en liten pryl på ”Biltema” som visade sej fungera bra.

Sedan har stackars katterna fått komma inomhus, torkvindan är inställd och jag har skyfflat bort lite lerklumpar på vägen ner till bryggan.

  


  


  



Nu på kvällen har vi tagit oss ett härligt bastubad, med två dopp i havet, SKÖÖNT, och Hustrun har fixat en god middag till oss. Nu återstår rensningen av svampen som förmodligen sker framför Tv,n.


Ha de gott, vi hörs.





Av Janne - 5 november 2010 09:55

Jo då, jag fick ledigt så nu mår man bra. Vi ska börja med ett skogsbesök för att plocka lite svampar till lunchen.


  

En solig November morgon.


  

En lätt frostbeklädd gräsmatta.


Fler bilder kommer i kväll.

Ha en bra dag, för det ska vi ha.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards