Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Janne - 12 november 2010 18:05

Undrar just om det är någon av er som gjort det, det hade i alla fall jag anledning att göra i dag. Efter en lite jobbig dag kom jag hem för att inmundiga mej en välbehövlig lunch. Hade köpt med mej en fryslåda med panerad fisk som jag skulle micra. Tänkte att om jag snor mej på att äta så hinner jag ta ett kortare rodelpass på 10 min. innan jag ska iväg igen. Tog upp min telefon för att ställa den på väckning om jag skulle råka somna till under träningen, och vad får jag se. All text i telefonen var spegelvänd. Blev nästan lite kallsvettig och tänkte att nu är det kört.

Kollade snabbt på besticken men de låg som de skulle. Tittade på telefonen igen, jo då allt var bak och fram. Kollade på kort jag tagit på landet och de var spegelvända de också. Kunde inte begripa vad som hänt och lade ifrån mej luren.


Efter en stund så kollade jag igen, och då var allt som det skulle. Svettningarna började komma tillbaka och jag försökta övertyga mej själv om att jag hade sett fel första gången. Efter ytterligare en stund var fenomenet tillbaka och jag kände mej rätt nöjd och hoppades på att det skulle stanna kvar så jag kunde visa det på jobbet.


När jag kom in på kontoret stack jag fram telefonen under snoken på en av cheferna med orden ”vad tycker du om det här då”. Han såg ut som ett frågetecken och svarade bara ”OCH”????

Ryckte till mej den jädrans telefonen och tittade, allt var som vanligt.

Tankarna virvlade runt i skallen och jag tänkte att nu blir man väl omyndigförklarad på jobbet också, men efter några få tryckningar kom fenomenet tillbaka och jag kunde stolt visa upp luren igen.

Det blev ett gott skratt, och han undrade vad jag gjort med eländet.


Sedan bar det av in till ”Transportchefen” så han också fick sej ett skratt innan helgen, och så plockade han fram en ny telefon som jag fick med mej hem.


Ja då börjar ett nytt helvete att försöka lära sej menyn på den nya telefonen, efter som det var ett helt annat märke än den jag hade förut.

Hela livet verkar nu mera vara fullt av knappar och konstiga kommandon.

Usch och fy, jag är nog för gammal för sånt.


  

  

Man kan ju få hjärnblödning för mindre.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards