Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Janne - 22 november 2010 16:42

I fredags eftermiddag fick jag ett sms att jag kunde komma och hämta mitt paket på Posten i Kista. Frågetecknen hopade sej i skallen på mej, och jag undrade vad det var för något, jag hade inte skickat efter något paket. Efter ett långt funderande blev jag glad, det måste ju vara låscylindern till bilen som var i antågande, tänkte jag.

Men varför posten i Kista, undrade man då, jo VAG ligger ju i Akalla alltså nästgårds så det måste vara förklaringen. Men jag hade inte tid att hämta det i Fredags så jag väntade tills i dag. Verkstan kunde ju inte montera den i helgen i alla fall.


Det första jag gjorde i morse när jag kom till jobbet var att kolla var Posten i Kista var belägen, och jag kunde lokalisera adressen ganska snabbt. Efter en stund fick jag ytterligare ett sms, en påminnelse på det första, med samma innehåll, skulle uppge ett nummer samt kunna visa leg.


När jag sedan kom dit hälsade jag artigt på damen, och talade om att jag skulle hämta paketet med nr: 6694 samtidigt som jag tog fram plånboken för att legitimera mej. Damen knappade in siffrorna på datorn och säger sedan

”det finns inget paket här”. Snacka om att man såg ut som en fågelholk.

Men jag har ju fått sms om att jag ska hämta paketet här, plus en påminnelse också, svarade jag.

Ja ja, de där sms,en skickas ut centralt så de kan man inte lita på.

Men kan du inte kolla ändå, frågade jag.

Då måste jag ha hela numret svarade hon, de där är bara de fyra sista siffrorna.

Men jag fick bara fyra siffror. Då får du ringa upp firman och fråga efter siffrorna så kan vi börja leta sedan, sa hon.


Snacka om snopen, det var bara att lomma hem och Googla på firman så man kunde ringa upp och fråga.


När jag så småningom fick prata med en tjej, framförde jag mitt ärende och det visade sej inte alls vara någon låscylinder till bilen, de sålde nämligen bara trådlösa bredband.

Har du inte beställt något sådant, frågade hon.

Men för helvete tänkte jag, jag beställde ju ETT bredband i Augusti och fick Två bredband i oktober, är nu det tredje på gång. Tänk att allt bara blir fel. Jag blir så himla förbannad på folk som hela tiden gör fel, och alltid verkar det vara till mej. Man kan ju bli skogstokig för mindre.

Nu har man krånglat sej bort till Kista i snömodden för att hämta ett paket som inte finns, och om det finns så är det ett mobilt bredband som man har en hel uppsjö av.

Kan ni först att man blir ”satans trött”.


Fortsättning följer, tror jag.

Ha de.


 v

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards