Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Janne - 30 november 2010 11:21

Som ni kanske läste förut så var det en massa krångel med mitt 3-G modem, fick dubbla modem, dubbla räkningar och dylikt. Retursedeln som de skulle skicka för tre veckor sedan har inte kommit, så nu tyckte Hustrun att det var dags att ta kontakt med Tele 2 igen. Inte något man såg fram emot, men det var väl nödvändigt för att inte räkningen skulle gå till ”Fogden”.


Fick tag i ett tele nummer och ringde. Kö, naturligt vis, satt i ungefär en kvart och väntade innan de svarade. Jag framförde mitt ärende och tjejen svarade att detta var en ångertelefon.

Passar alldeles utmärk, tänkte jag.

Jag ska koppla dej till kundtjänst sa hon, själv sitter jag bara med ånger.

Och vem fasen sitter inte med det!

Det var bara att vänta en kvart till innan de svarade. Jag framförde mitt ärende igen och undrade varför inte retursedeln hade kommit. Hon tyckte att det var konstigt, men när jag talade om att jag fått sms om ett paket i Kista, verkade det klarna för henne. Hon bad mej vänta en liten stund så hon fick kolla. Ja då var det bara att vänta en kvart till.


Man blir ju lite fundersam när man sitter och väntar när det är knäpp tyst i luren, och man börjar tror att man blivit bortkopplad. Tänkte ett tag att jag skulle ringa om på nytt, men kom på att då skulle nog inte dagen räckt till.


När hon kom tillbaka i luren sa hon att det var retursedeln som hade skickats till Kista.

Men det var ju ett paket, sa jag.

Det skickas alltid som paket, svarade hon.

Jag undrade också varför den inte skickades till min adress, men det kunde hon inte svara på, hade nog blivit fel, sa hon. Tror faan det.


Jag fick även ett returnummer som hon bad mej skriva på paketet.

Numret brukar stå förtryck för det mesta, sa hon, men inte alltid. Ordning och reda alltså. Men med tanke på hur det har varit hittills så undrar man ju om denna apparat kommer att fungera över huvudtaget, om inte får man väl ringa till hon med ånger.


Ha de.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards