Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Janne - 1 juni 2010 12:50

För några veckor sedan när jag var på landet blev jag uppringd av en ung tjej som presenterade sej och ville göra en statistisk undersökning om mitt radiolyssnande. Jag svarade att jag inte lyssnade så ofta på radio nu mer, tycker att det är skönast att sitta i lugn och ro och meditera.

Men det här går snabbt, svarade hon.

Ok. sa jag. Så började hon.


När stiger du upp på morgonen, frågade hon.

Kl: 04,25 svarade jag.

Det går inte sa hon. Enligt mitt förtryckta papper så går man upp tidigast kl:05,00.

Ok, svarade jag. Då får jag väl göra det då.

När sätter du på radion ?

Kl: 05,45 svarade jag.

Då skriver jag 06,00 sa hon.

Ok, svarade jag.

Hur ofta lyssnar du på P1. Varje dag, en gång i veckan eller en gång i månaden?

Aldrig, svarade jag.

Hur ofta lyssnar du på P2. Varje dag, o.s.v.?

Aldrig, svarade jag.

Hur ofta lyssnar du på P3. Varje o.s.v.?

På P3 lyssnar jag en halvtimma på morgonen, svarade jag.


Sedan rabblade hon upp alla kanaler som finns i hela Stockholms området, och det var en hel hoper inklusive Södertälje, och svaret blev nej varje gång.

När lyssnade du på radio senast, frågade hon tillslut.

Alldeles för en stund sedan, svarade jag. Hustrun har nämligen fått in Norrtälje lokalradio, en mycket bra station som har en härlig mix av gammal och ny musik.

Då började hon lusläsa sina papper, men kunde inte hitta denna kanal.


Efter ca: 25 min. var vi klara med den statistiska undersökningen, och hon tackade så mycket för att jag kunde ta mej tid att vara med.


Resultatet blev alltså att jag sover 35 min längre än jag gör varje morgon,

sätter på radion en kvart för sent och lyssnar på en kanal som inte finns.

Jo det är faktiskt sant, det finns det statistik på.


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards