Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Janne - 30 juni 2010 15:48

Har just kommit på att jag glömt besiktiga bilen. Skulle varit inne den 17 / 6 men det var som bortblåst ur min arma skalle. Som ursäkt kan jag säga att det var mycket litet att komma ihåg denna vecka, och det jag skulle komma ihåg glömde jag tydligen bort.


I dag satte jag mej, glad i hågen för att fixa en tid inom de närmsta dagarna, trodde jag. För det första fick man sitta och lyssna på en röst som talade om allt vad de kan göra på en besiktning med öppettider och telefonnummer, det var bara att trycka på en massa knappar så kom man rätt, och hur intressant är det när man bara vill ha en enkel besiktningstid.


Sedan blev jag satt i en kö. Och då kom den stora chocken,

”Du har plats 65 i kön”, säger människan. Jag som trodde det skulle vara överstökat på någon minut. Där satt man alltså och väntade en hel evighet på att få höra att den närmaste tiden var i slutet på Juli. Men jag kunde fortsätta och ringa, för hade man tur så kunde man få ett återbud. Jag frågade om man skulle vänta någon dag innan man ringde igen, men jag kunde ringa bara om någon timma, sa människan.


Nu har jag ringt 4 ggr. till, och jag kan säga att den där turen som hon talade om har jag inte sett röken av, och varför skulle just jag ha den turen kan man fråga sej. Man är nog inte ensam om att boka en tid, som det verkar på kö längden.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards