Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Lägesrapport.

Av Janne - 3 mars 2011 12:35

I morgon har man knaprat i sej halva kuren med penicillin och jag känner ingen större skillnad. Har möjligen återfått lite av rösten, hostar mindre och febern är borta, men det är väl allt. Orken lyser fortfarande med sin frånvaro.


Vi hade tänkt åka ut en sväng till landet i morgon kväll, men det vet i tusan om det blir av. Visserligen kan man väl lika bra vara krasslig där ute som hemma, men till vilken nytta. Trodde i min enfald att jag kunde börja jobba i slutet av veckan, efter några dagars medicinering, men det verkar skita sej ordentligt.

Så fort man anstränger sej det minste verkar man koka över.

Har just varit ute på en lugn 20 min promenad, och ryggen är genomvåt.

Alltså dags för en dusch.


Ha de, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Sysslingen i Skåne

3 mars 2011 17:30

Hej på dej sjukling.
Ta det lugnt, det tar tisd att bli av med en lunginflamation. Jag var dålig i sex veckor.
Försökte också köra igång för tidigt. det är bara att luta sig bakåt i soffan och titta på nån bra film. Du kan ju börja spela World of WarCraft eller något annat tidsdödane spel.

Krya på dej

Kalle

 
Ingen bild

Sofia

3 mars 2011 21:52

Krya på dig pappsen!!
Tycker nog att ni ska stanna hemma i helgen och bara ta det lugnt. Om solen skiner kan du dra ut en stol på terassen och dricka en kopp kaffe i friska luften. Det är nog all ansträngning jag tycker du ska göra. Ta hand om dig och se till att bli bättre.

Kramar i massor!!!

 
Ingen bild

Ekskan

3 mars 2011 22:08

Krya på dig och var rädd om dig! Perra hälsar.

 
Ingen bild

Eva

4 mars 2011 07:40

Krya på dig Janne, lyd Malins råd endast promenad ut på terassen. Där i solen kan du sitta och lyssna på en bra ljudbok kanske :) Kram!

 
Ingen bild

Fredrik

4 mars 2011 13:03

Jag håller med Sofia. Sitt och njut på terassen
PS: Eva har lite svårt för namn och kan inte
skilja på Sofia och Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards