Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Varmaste dagen i år.

Av Janne - 11 mars 2011 20:48

Nu har man börjat jobba igen efter tre veckors sjukskrivning. Kan tala om att det var svettigt att leverera 9,5 ton första dagen. Nästan så att man är lite mör i kroppen nu på kvällen, men skönt att det är helg så man får vila upp sej.


Har nu kommit ut till landet, började med att skotta bort en snövall så vi kunde parkera bilen, medan Hustrun bar in packningen. Fortsatte sedan med att bulla upp en härlig frukost till våra pippi fåglar, blir nog förvånade i morgon när de får en riktig ”hotellfrukost”, talgbollar med jordnötter.

Satte mej sedan i verandan och tog lite medicin ( wiskey) för att dämpa hostattackerna.

Hjälper rätt bra faktiskt, snygg och charmig blir man också, något som Hustrun inte verkar skriva under på, konstigt nog.


Det är mycket snö kvar, visserligen har den sjunkit ihop, men det var nog ca:50 cm på vägen ner till bryggan. Och på landsvägen från Grisslehamn till Fogdö fick man köra i så djupa hjulspår, att det skrapade i under bilen.


Några bilder från kvällen.


  

Standard vyn, man ser att snön börjar smälta runt krukan.

 

  

Snön har även smält rätt bra vid "Brygghuset".

 

  

  

"Fogdöströmmen" gör sej påmind, isen försvinner mer och mer.

 

Nu får jag önska er en trevlig kväll.

Ha de, vi hörs.


 
 
Ingen bild

syrran

11 mars 2011 22:39

Skönt att du känner dig bättre lillebror. Men ta det lugnt för sånt där kan ha en tendens att ta om. Har Norrtälje kommun hört av sig nu eller har man ett till brev att vänta. Orten dom tyckte att jag bor i heter Louveciennes. Jo då minsann! Tur att brevbäraren hittade rätt ändå. Ha en skön helg. kram från mig

 
Ingen bild

Karl-Inge

12 mars 2011 09:46

O vad det är trevligt att se bilder "hemmifrån", man får som ett sug i magtrakten av dina foton.
Men det är lugnt, det blir ingen resa dit på många månader ännu. Jag får trösta mig med din blogg.
Karl-Inge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards