Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Janne - 1 maj 2013 15:16

Då är den sista av vårmånaderna kommen och förhoppningsvis kanske det dyker

upp lite vårvärme också. Igår var det middag för de närmast sörjande när 

alla Mormors små älsklingar kom för att gratta.

 


 


 



Presenterna bestod av blommor och blomstercheckar inför sommarens behov men

den kanske finaste och mest personliga presenten kom ändå från kära maken.

Hade nämligen varit på K-rauta  och funnit ett kraftfullt batteri till hennes

grästrimmer.

 



Och kan man tänka sej att med på köpet ingick även en handklinga,

tigersåg, skruvdragare, ficklampa och två batterier med laddare.

Tänkte att hon måste bli jätteglad för att slippa ladda batteriet så ofta i fortsättningen

när hon trimmar gräsmattan.

Men inte blev det väl något jubel precis kanske hon uppskattar den fina presenten 

lite bättre när hon inser vilken tidsvinst det blir att slippa byta batterier så ofta.


Själv var jag på återbesök igen för mitt onda öga. Fick kolla synen igen

och tydligen var dagsformen bra för Läkaren blev imponerad av min skarpa syn,

1,3 på höger öga och 1,0 på det vänstra. Du har syn som en tjugoåring lät han meddela.

Kunde inte låta bli att tala om detta för lilla Hustrun när jag återvände hem.

Nu borde man ju ha lärt sej under alla dessa år att allt man säger kan vändas emot en.

Hustruns kommentar var nämligen :

”Ja det är väl det enda som du har gemensamt med en tjugoåring”.

Ja där fick man sej en känga igen, hugg och slag som vanligt alltså.

Men snart är detta glömt tur att minnet inte är som en tjugoårings.

I morgon åker jag ut till paradiset igen för vila och rekreation.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards