Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Janne - 6 maj 2013 20:04

Redan i går kväll blev det ett sagolikt väder havet låg som en spegel och det var

varmt och skönt i luften. Dagen har bjudit på en sydvästlig vind mycket sol och

värme, 22 grader i skuggan och närmare 35 i solen.

Löven på björkarna börjar slå ut och gräslöken har skjutit i höjden en hel dm

sedan i fredags.

 


 


 


 


I förmiddags var jag in till ”Nortan” och inhandlade en ny duschblandare,

den är nu bytt tillsammans med pemslangen. Tyvärr hade röret till takduschen

gått samma öde till mötes men den får jag byta lite senare,

finns nu endast en handdusch.

 


Har även för första gången i mitt liv varit så ordentlig att jag tvättat av mina

vinterhjul innan jag magasinerar dem över sommaren.

Är nog ett täcken på att man börjar bli gammal.

 


På eftermiddagen förberedde jag för murningen i garage porten, var klar med detta

redan kvart över tre, det var för tidigt att ta kväller så jag murade upp två lager med sten.

Efter en och en halv timma var det klart verktygen rengjorda och det var dags för middag.

 


 


Har nu tillrett och inmundigat mej en god måltid, disken är undan plockad och jag

sitter i soffan med en god wiskey framför mej.

Känner mej faktiskt nöjd med dagen.

 



Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards