Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Janne - 7 maj 2013 20:06

Idag har man fått göra rätt för brödfödan igen, mycket att göra och lita betalt.

Hade faktiskt sovmorgon i dag ända till kvart över sju, så länge har jag inte slaggat

på fyra veckor. Åt min frukost vid åtta tiden gick sedan övar till grannen och

fixade en vattenledning som fryst sönder i vinter.


Därefter lastade jag släpet för en resa till tippen med ris och kvistar och gammalt

virke som vi inte hunnit elda upp. När jag kom tillbaka hade posten kommit.

Åkte ner till ”Grisslan” och hämtade ut den nya toafläckten till ”Annexet”.

Började sedan att montera den och lite knöligt blev det, började med att sätta fläckten

bak och fram inte så lämpligt att blåsa in skitlukten i huset istället för tvärt om.

Många små skruvar var det också och mina fingrar vred sej i sydostlig riktning hela tiden

p.g.a sendrag i densamma. En liten biverkning av mitt pillerintag.

Detta monteringsarbeta tog nästan tre timmar inklusive ett avbrott för en snabblunch

vid tretiden och en resa ner till Älmsta för att köpa en stickpropp.


Därefter kopplade jag ihop sommarvattenledningen till gumman i sjöboden samt

fyllde upp hannes vv-beredaren inför sommaren.

Man är ju som en hustomte för grannarna också.


När jag jobbat färdigt vid sjutiden satte jag mej på kommandobryggan tog

en öl lag upp fötterna på bordet mådde bra och är nöjd med dagen.

Därefter blev det ett dopp i havet och sedan en varm dusch.


Har även dekorerat lita vid brygghuset med prylar som minner om vår

gamla fiskargranne och svunna tider.

 


 


Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards