Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Janne - 23 maj 2013 23:27

Fördelen med att vara ledig så här mitt i veckan är att man kan fnula med en massa

grejer som man inte annars skulle anses ha tid med. Man kan helt enkelt ta sej tid

med detta utan att stressa och detta känns väldigt skönt.

I dag har jag varit iväg med snöslungan och lämnat den för en ordentlig översyn till

kommande vinter, jag har varit till ”Nortan” och inhandlat lekablock och cement,

jag har bytt två huvudkranar som läckte lite och jag har skruvat fast stocktimmer i en

rabatt som lossnade när grenarna från en tall som vi sågade av ramlade ner.

Jag har krattat bort mossa från gräsmattan och sått i mera gräsfrö vattnat densamma

samt alla rabatter på baksidan av huset.

I morgon blir det murning samt gräsklippning så det är klart när lilla Hustrun anländer

i morgon kväll. Helgen kan vi då ägna åt att bara sitta och pussas.


Kvällen avslutades med ett skönt bastubad med två dopp i det 10 gradiga havet.

En mycket skön upplevelse kan jag meddela, simmade faktiskt ett stycke men det gick

fort och det var skönt när jag kom upp. Som pricken över i blev det en varm dusch

och sedan en god middag med både öl och snaps, detta var jag nog värd tror jag.


Det är en i mitt tycke en fantastisk upplevelse att sitta på bryggan en vårkväll,

gärna med ett glas med något gott i och lyssna på fåglarnas rop ute i havet.

 


 


 


Ha de, vi hörs.






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards