Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Janne - 5 maj 2013 20:12

Nu sitter man här solo igen Hustrun har återvänt till Väsby för att arbeta några dagar,

själv har jag några fridagar plus semester så det blir väl ryggläge hela veckan.

Nej skämt åsido har jag häcken full med göromål, men vi har hunnit med en hel del

också under helgen. Vädret har varit helt fantastiskt, mycket sol och skön värme.

Hustrun är nu klar med alla rabatter tjugo säckar jord har gått åt och själv har jag ramat

in några rabatter så det förhoppningsvis ser lite bättre ut. Toan vid ”Brygghuset” har hon

städat ur och jag har lagt trall över ejektor tanken så man slipper se själva burken.

Lördagskvällen avslutades med ett bastubad och det första doppet i havet för i år.

 


 


 


 


 


 


 


 


 


Hade även besök av ”Elvis” med husse och matte på lördagen.

 



Vattnet är påkopplat till alla husen tyvärr med några komplikationer.

Hos Sofia och Danne hade ett rör skjutits loss med det är bara att skruva fast igen.

Nere i bastun hördes en duns vid duschen när vattnet sattes på och vid närmare

inspektion fann jag att duschblandaren hade frusit sönder så det är bara att köpa en ny.

Under diskbänken hade en PMslang spruckit och måste bytas dock ett mindre problem

då jag har slang att byta med.


Varje morgon har vi kunnat beskåda några ”Gäss” som suttit på gräsmattan nere vid

brygghuset för att sedan när solen börjar skina gå och beta i gräset,

jo då detta är ju trevligt med ”Bed & Breakfast” för fåglarna men det är ju bara det att

när de försvunnit får man gå och ”mocka” efter dem och det är ju inte några små

högar som kommer ur dem. Kände mej faktiskt tvungen att försöka avhysa dem i morse.

 


 


Alla trädgårdsmöbler är också på plats så sommaren kan komma när den vill.

 


 


 



 Ha der, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards