Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Janne - 29 maj 2013 12:11

Det är ganska bra att ha en fridag så här mitt i veckan då man kan fixa lite hemma.

Började med en rivstart i morse med att skjutsa Hustrun ner till tåget, sedan var det

att förpassa sej till ”Löwet” och fylla några rör med blod, de skulle kolla om jag

har hälsan i behåll och det som blir över skulle de vist ha till blodpudding tycket

jag att sköterskan sa.


Söndagen ägnades uteslutande åt att iordningställa stora båten. Det blev ett jädrans

tvättande p.g.a att det hade bildats mögelfläckar under takluckan, men allt

försvann och Hustrun gjorde ett enastående jobb när hon fejade överallt,

så nu är den skinande blank inuti. 

Själv har jag rengjort båten utvändigt kollat olja i växelhuset och kunde konstatera

att den var klar och helt intakt. Kollade även lite på ”tillten” men tyvärr med ett

magert  resultat enär min kunskap om el är tämligen begränsad.

 



Kan även meddela att det var ett fantastiskt månsken i lördags kväll.

 


Båten står nu klar, tankad och provkörd på trailern men det är bara att litet problem.

Det ena däcket har naturligtvis kollapsat och är alldeles platt. Försökta fylla det

med luft men utan någon större framgång. Nu har jag varit till skroten för att

skaffa ett annat hjul men på grund av alla stölder som de har drabbats av hade han

inte någon koll på lagret, får återkomma efter kl:14 och höra om det finns.


Duvfan ( gammal stavning) ligger fortfarande och ruvar sina ägg.

Hustrun såg faktiskt en skymt av äggen här om dagen då den blivande modern var

ute och sträckta på benen men Hustrun hann inte räkna dem alla då Duvfan just

återvände för att återuppta uppvärmningen av sin avkomma.


En fantastisk bukett stod på köksbordet när vi anlände vårt hem i Söndags kväll.

En liten hyllning från döttrarna till deras Mor.

 



Ha de, vi hörs.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards