Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Janne - 18 mars 2009 16:43

Här kommer lite bilder som ni kan ta del av. Håll tillgodo.

Av Janne - 18 mars 2009 13:02

Åter på fast mark. Nu har vi varit ute och gått leden, i drygt två timmar, med livet som insatts. Efter fjorton spagat och fem piruetter har vi äntligen kommit hem. Det var otroligt halt på stigar och vägar. Särskilt bra glid hade ju jag med mina halvslitna stövlar. Vi gick i skogen ner till blåsargården, där vi rastade på en klippa ut mot havet. Mycket vackert med de vindpinade martallarna  som växte i bergsskrevorna. Fortsatte sedan ner på trollstigen till Singösund. Där tog vi landsvägen tillbaka. Upptäckte ganska snart att min kropp inte är till för att gå. Den är till för att åka bil. Väl hemma duschade hustrun av hunden, han var lerig upp till öronen. När det var klart satte vi oss i verandan och hade en liten fruktstund, ( åt varsitt äpple). Nu skall jag åka ner till Grissel och handla lite juice samt en tidning. Ha det så bra, vi hörs.

Av Janne - 18 mars 2009 09:30

En  alldeles gudomligt solig morgon. Var upp och släppte ut Affe vid halv åtta. Det var ett bedårande solsken, från en klarblå himmel redan då. Jag gick upp och fixade frukost en stund senare. Det blev det gamla vanliga med kokt ägg och yoghurt. Nu har jag gått en liten runda med Affe, och det blåser ganska mycket kände jag. Det verkar vara nordlig vind. ” Norda ä kall den,… vilket åll den än kommer ifrån”. Vi hade tänkt gå leden, från bro till bro i dag. Ta lite förning med oss i en ränsel och sitta på en klippa vid havet och inmundiga oss den. Men vi får kanske avvakta lite och se om det mojnar. Det gör lite ont i ögat när det blåser. ( man är ju en liten tunnis ibland ).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards