Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Janne - 31 mars 2009 21:17

I dag på eftermiddagen såg jag det största och säkraste vårtecknet. De sopade gångvägarna i Bollstanäs.  Då börjar det i alla fall dra ihop sig till vår. När jag kom hem efter jobbet var det tio grader i skuggan vid sovrummet. Affe och jag tog en runda och det kändes underbart i luften. Ännu har jag inte sett några utslagna vårblommor här omkring, fast man går och spanar lite. Man får nog vänta några dagar till tror jag. När hustrun kom hem gick vi ner i tvättstugan och laddade några maskiner. Jag började med middagen och hustrun skulle ta en promenad med Alfonz. Det hade börjat regna lite så han gick bara ett par hundra meter, sedan var det stopp. Hustrun var väl inte så nödbedd heller, så de kom in efter tio minuter. Han gillar inte när det regnar, och jag förstår honom. Tänk er själva att gå barfota i den här vätan. God natt.

Av Janne - 31 mars 2009 13:02

Kan tänkas att våren är i antågande i dag. Det är drygt åtta grader varmt och ett härligt solsken. Påskliljorna har skjutit upp en bra bit i rabatterna såg jag, och fåglarna kvittrar. Var upp till Arlanda för en stund sedan, och såg ett gäng Kajor ta ett påskbad  i en bergsskreva. De flaxade med vingarna så det bara yrde vatten. Härligt att se. Det ska bli riktigt härligt att få åka till landet på fredag också. Hoppas att vädret håller i sig över påsken. Förra året var det blötsnö som kom ner, inte så trevligt. Ända fördelen var väl att man slapp klättra upp och hämta ner skiten. Ha det så bra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards