Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Janne - 28 mars 2009 22:17

I dag var det födelsedags kalas. Wilda fyller 3 år på tisdag. Det serverades kaffe juice kakor och en jätte god tårta. Alla kusiner med mostrar och morbröder var där + fam. Lagerberg,  morfar, mormor samt farfar. Det gick ovanligt lugnt till vid paketöppningen. Noel hjälpte till med snörena och Wilda  tog av pappren. Sedan var det fiskdamm. Förutom kaffelappar gamla strumpor och glasögon fick barnen varsin godispåse. Alla verkade nöjda, speciellt födelsedags barnet tror jag, som fick en sparkcykel, som jag tror att alla barnen provade på. När vi kom hem, åt vi middag. Hustrun var extra solidarisk i kväll. Hon släckte alla lampor redan kl. 20,00. Så hon inte skulle glömma bort det. Sedan fick man gå och famla i mörker i flera timmar. Nu har jag äntligen fått tända lite ledljus så jag ser att skriva, men jag ska nog släcka snart och hoppa i lopplådan tror jag. God natt.

Av Janne - 28 mars 2009 18:24

På förmiddagen i dag monterade jag den nya kranen. Det gick riktigt bra, får jag lov att erkänna. Hustrun fick åla in i skåpet och montera lös den gamla kranen, för själv kom jag inte in. Sedan stötte jag på patrull. Slangarna till den nya kranen var för korta, så det var bara att åka till Coop och köpa två meter kopparrör. Förlängde inkommande rör och monterade ballofix  på dom. Sedan var det den nya botten ventilen i handfatet som inte passade. Böt ut den också. Sedan var allt klart. Tog  bara 2,5 tim. Stod och betraktade mitt mästerverk och fick se att kranjäv….. är sned. Lutar ca:  4-5 mm. åt vänster. Orkar inte bry mej mera.

Lite bilder på nya kranen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards