Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Janne - 19 mars 2009 19:49

Nu är vi hemma igen i Väsby. Dom här fyra dagarna gick ju alldeles för fort. Fast det var riktigt sköna dagar. Det har ju varit ett gudomligt fint väder de sista dagarna. Mycket sol men lite för blåsigt i mitt tycke. I dag har det dessutom varit mycket kallt i vinden, men där behöver man ju inte stå. Vi har nyss ätit middag. Och nu har jag kört över hustrun till äldsta dottern där hon skall vara barnvakt  i morgon. Affe och jag får slagga själva och slipper bli störda av hustruns snarkningar. I morgon förmiddag skall jag vara på återbesök på st: Erik. Då får vi se vad dom säger om mitt öga. God natt.

Av Janne - 19 mars 2009 12:58

Nu har vi vari ute på en promenad igen. En lite kortare, man behöver ju inte överdriva. Jag har ganska ont på baksidan av höger lår. Det är nog det där ständigt nötandet på vägarna när man har jycken, som orsakar att man får förslitningsskador. Idag gick vi upp till Ekelunda gård. Till min kusin Karls ”sommarresidens.” Sedan gick vi runt katthavet, över spången mot hästberget. Förbi gamla Nuttes och ner till sjöbodarna. Vi satt en stund i solskenet på trappen till morfars gamla landbod och kände historiens vingslag. Nästan så man kunde se morfar sitta där på gistvallen och laga sina strömmingsskötar. Därefter gick vi hemåt för att duscha av vår lilla kompis. Nu skall det bli gott med en fika på verandan. Vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards