Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Janne - 20 mars 2009 14:45

Att göra rördragningar är inte gjort i en handvändning.  Det tror hustrun. Hon har nog höga tankar om mej ibland. Hon tror nog att det är som när jag sätter mej vid symaskinen, att

 ”tjop tjop” så är det klart. Men när det gäller vvs  så känner jag i handflatorna att det börjar strama och så växer det upp två tummar.  Jag är ju uppväxt vid ”ave” så jag har respekt för vatten. Vill gärna gå och fundera i några veckor eller så, innan jag sätter igång. Det tar ju lite tid i och med att jag tänker långsamt. Nu trodde jag att det var färdig tänkt. Men tji vad man bedrog sej. När jag lossade på en förskruvning kom det ut en mycket märklig tingest, som jag aldrig skådat förr. Och naturligt vis var den skadad så det gick inte att sätta tillbaka den. Typiskt. Fick åka till Coop och kolla, men där fanns inget. Hänvisade till Comfort butiken i Sollentuna, men icke. Sist de sålde en sådan pryl var för tio år och tio dagar sedan påstod säljaren. Vände då åter vill vackra  Väsby och Väsbyrör. Där fanns det lite fantasi hos dom grabbarna. De byggde raskt om några kopplingar, och vips så passade dom. Det var ju riktigt rörande. Nu blir det en kopp kaffe och en macka, innan jag sätter igång. Ps. Laddade bryggaren innan jag stängde av vattnet.

Av Janne - 20 mars 2009 10:48

Har nyligen kommit hem efter en efterkontroll på sjukan. Träffade först en ortoptist, som mätte ögonen igen. Det hade blivit en stor skillnad. Sedan var det läkarbesök. Hon kollade också i ögat och det verkar läka bra sa hon. Det kan ta en månad innan allt är läkt. Sedan blir det ett till besök, om 2 – 3 månader. Då skall de bestämma om det blir en ny operation. På vägen hem var jag in på coop och handlade lite saker till badrummet. Skall sätta igång med det nu. Återkommer senare. Ha de.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards