Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Ett misslyckat försök.

Av Janne - 17 juni 2010 12:47

Under de senaste åren med min Hustru har jag ibland vaknat på morgnarna med en ömmande känsla i höger arm och torso. Vid närmare inspektion har jag även upptäckt blånader på den samma. Nu har det uppdagats att det är Hustrun som åsamkat mej dessa skador, genom sparkar och slag under dygnets mörka timmar, p.g.a som hon säger ”att jag snarkar”.


Hon har även genom årens lopp gett mej små presenter i form av snarkdämpande mekaniska prylar. En pryl kommer jag särskilt ihåg, en liten plastbit med en kula i var ände, som man skulle böja ihop och stoppa in i näsans främre del. Denna tingest killade så förtvivlat att jag istället låg och nös hela natten, med ett dåligt resultat som följd.


I går kom hon hem med en kemisk produkt, en snarkdämpande spray med namnet ”silence”, med en smak av mint. Denna produkt var framtagen speciellt för om man råkat få i sej alkoholhaltiga drycker. Så för att det skulle bli så autentiskt som möjligt var jag tvungen att dricka lite vin och öl, samt ta en stadig wirre på toppen. Läste sedan igenom bruksanvisningen och skred till verket.


Först skulle man dricka ett glas vatten innan man använde produkten. Sedan skulle man spraya två gånger och svälja emellan.

Jag monterade på ett medföljande plaströr med en liten sil i änden, förmodligen för att sprida innehållet bättre. Prov sprayade lite i handfatet, och det kom ett genomskinligt dimmoln utfarande.

Gapade stort, förde in röret i munnen och tryckte av. Mitt i prick. Men inte tusan smakade det mint. Snarare hade det en konstig smak av plåt. Men det var det väl värt bara Hustrun fick sova ostört.


Så var det dags för en ny dos. Stoppade in röret igen och tryckte av, men denna gång var det något tjockt klibbigt som landade i svalget. Kollade på röret och där hängde det någon gul kletigt massa.

Påminde faktiskt om fogskum som man isolerar med i trånga utrymmen.


Efter några högljudda ullkningar ställde jag ifrån mej sprayburken för att sova.

I morse vaknade jag utvilad och pigg, gjorde mej i ordning och gick in till Husrtun för att säga farväl innan jag åkte till jobbet. När jag var på väg ut genom dörren hörde jag något och vände mej om, det var Hustrun som tittade upp med en sömndrucken blick och sa ”du snarkade i alla fall”.


Nej, bästa effekten vore nog att hon inhalerade det själv i sina hörselgångar, för denna kletiga massa kan nog utestänga alla förekommande ljud som uppstår i en sängkammare.


Ha de, vi hörs.



 
 
Ingen bild

Syrran

17 juni 2010 23:30

Grattis lillbror. Dom där knepen har jag också gått på. Och som din fru erfor så fungerade det inte här heller. Men: Min man som snarkade alldeles förfärligt tidigare, slutade med det efter stroken. Nu är det kanske litet drastiskt så själv har jag efter att ha sovit på snarkavdelningen i Avesta, där dom konstaterade att jag hade 3 andningsuppehåll per minut, vilket dom påstod inte alls var bra, skaffat mig en "slaktmask" (den ser faktiskt ut som om den skulle kunna vara det) och efter det så hörs jag knappt alls. Dessutom vaknar jag utvilad eftersom jag faktiskt har fått sova hela natten. Så mitt råd till dig är att ta kontakt med Avesta eller något annat ställe där du kan få en sån. Så slipper du blåmärken och Eva Britt får sova ostörd.

 
Ingen bild

Janne.

18 juni 2010 11:15

Tack för tipset syrran, men jag gjorde ett nytt försök i går, och Hustrun var mycket nöjd med resultatet i morse. Hade sovit tyst som ett litet barn hela natten faktiskt.
Ha de gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards