Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Gräsänkling.

Av Janne - 24 juni 2010 20:49

Här sitter man nu alldeles ”översegiven”, medan hustrun har förpassat sej till landet. Hon var ledig i dag och fick skjuts med äldsta dotter med fam. Själv har jag den stora förmånen att få jobba i morgon. Går alltså miste om både sill och lilla nubben till lunchen. Rackarns otrevligt tycker jag.

Men vad ska man göra när ”mjölken måste ut”. Men jag kan säga att när signalen går i morgon, så kommer det bara att damma till, så är man på väg till ”paradiset”.


Paradis och paradis förresten, har faktiskt fått ett antal telefonsamtal om att inte kylen i ”Annexet” funkar. Det är ju typiskt när man repat hela kåken och är klar, gästerna har installerat sej, och så är det något som skiter sej ändå. Om den är helt ”kaputt” så blir det väl att införskaffa en ny kyl i morgon.

Och det är den tydligen, för efter ännu en signal har jag nu varit till Häggvik och försökt pressa in en 130 l. Kyl, inklusive embalage i skuffen. ”Oktavian” är fenomenal.


För övrigt så är ju vädret underbart, har suttit på terrassen och försöker få lite färg på spirorna, vilket inte tycks vara så lätt. Dom har för övrigt alltid varit vita, och kommer förmodligen att så förbli i evigheternas evighet. Ganska konstigt är det allt när man nu härstammar från en gammal ”Vallonsläckt”. Nu ska jag kolla lite på fotboll innan jag hoppar ner i slafen.


Ha de gott, vi hörs.

 
 
Ingen bild

Malin

24 juni 2010 22:53

Typiskt det där med kylen.....
Men visst är det ännu mer typiskt att man aldrig kan få någon färg på benen (mer än om det stänker när man målar förstås)?! Måste ju bara bero på att det var "släckt" ;-) Starka gener är det i alla fall, jag har dem också i mig....
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards