Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Janne - 3 maj 2011 16:18

Ja i morse trodde man att det skulle bliva vinter igen. Det var alldeles vitt på marken här i Väsby, men i Sigtuna var det bara regn. Usch detta tycker jag inte om, men det är väl bra för växtligheten kan jag tro. Det var faktiskt ganska torrt i rabatterna på landet, så lite nytta gör det väl.

Man får vara glad att det inte är helg.


Efter jobbet i dag var jag ner till macken och tappade i tre flaskor K-sprit i bilen när jag tankade. Den har ryckt ganska mycket i läget mellan gas och motorbroms den sista tiden så jag trodde det kommit kondens i tanken, så nu får jag se om det blir bra. Tyckte faktiskt när jag kom hem att den gick lite bättre, men det var kanske bara inbillning. Det kan väl inte vara en sådan bagatell, det verkar vara osannolikt när det gäller mej och mina bilar.


Nu i veckan hade jag tänkt att fortsätta med terrassen, det är målning av väggar som är på tapeten, ja i vanliga fall är det ju tvärt om, men inte denna gång.
Vi var ner till styrelsen en kväll för att få ett ”färgnummer” så vi kunde köpa rätt färg. Men det visade sej att de hade satt upp lappar i portarna att de som ville fick komma ner och hämta färg ”gratis” hos dem. Gissa om det var kö.

Det var vi och sjuttio pensionärer där. Gratis är gott. Kände sej lite ”sniken” när man stod där i kön och svettades för att få sin ranson. Alla skulle ju snacka
en massa också innan de kunde gå. Är väl ensamt att vara pensioner i stan, och då får de väl passa på när det blir läge, så att säga.

Nu är det bara att hoppas på att vädret blir bättre så man kan sätta igång,

för i detta väder fastnar nog inte någon färg.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards