Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Janne - 5 maj 2011 16:18

Nu är våren här och det betyder att det är en masa som skall inhandlas. Har just varit på ”Byggmax” och köpt en rulle markduk som skall ligga under jorden i lådorna, samt en ventilation till vinden i ”Brygghuset”.

När Hustrun kommer hem skall vi till ”K- Rauta” för att köpa en täckduk
för att skydda de små plantorna från kyla och som även bevarar fukten i jorden. Blir säkert några säckar gödning också så de får lite näring. Ska inte göra samma misstag som jag gjorde för några år sedan.

Vi åkte nämligen redan på Måndagskvällen till ”Plantagen” för att köpa en säck
Hönsgödsel, som sedan fick ligga kvar i bakluckan på bilen över natten.

Jag kan meddela att det luktade ju inte smultron i bilen när jag skulle till jobbet dagen efter. Ont om tid hade jag också på morgonen så säckjäkeln fick ligga kvar hela dagen i värmen på jobbet. Fy fasen, säger jag bara. Det glömmer jag aldrig. Nej nu hamnar den på släpet vare sej den vill eller inte.


Vädret ser ju ut att orda upp sej till helgen. Det har redan blivit betydligt varmare ute, och solen skiner för fullt, härligt. Hoppas att man nu kan lita på ”Lögnhalsarna” på SMHI denna gång.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards