Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Janne - 28 maj 2011 19:01

Och i morgon blir det ännu bättre då kommer lilla Hustrun också ut till ”paradiset”. Tänk att ha en hel vecka framför sej, det är inte illa.

Tänkte faktiskt överraska henne med en förhoppningsvis god middag.

Har varit och inhandlat lite råvaror som hon inte har inmundigat

sej förut, vad jag vet. Ska bli intressant även för mej att provsmaka detta.


Gräsklippningen var överstökad på 1,5 timma, men då blev det inte någon trimning runt kanterna. Dagen för övrigt har varit lugn men lite irriterande. Duschblandaren som  jag köpte passade inte ihop med röret till takduschen naturligtvis, så det blev en resa upp till Älmsta och järnaffären för

att skaffa en skarvkoppling. Det gick ju bra, kostade bara 90 bagis. När jag kom hem och skulle montera prylarna, vad fanns då i en liten kartong i botten på förpackningen. Jo en liten skarvkoppling om den ordinarie inte skulle passa.

Så jädrans typiskt.


Nu ska jag gå ner till brygghuset och tända en liten brasa i bastun,

och medan den blir varm ska jag fortsätta att montera duschen.

Får nu önska er alla en trevlig kväll.


Ha de, vi hörs.

Av Janne - 28 maj 2011 08:55

I går kväll kom jag ut till ”Lägret”, hade uppehåll hela vägen men molnen började tona upp sej i söder. Redan när jag åkte över bron såg jag att det var något fel. Akter förtöjningen på båten hade släppt från ”pollaren” på bryggan så båten

hade vridit sej in i vassen, så in i vassen.

Det första jag fick göra var att hoppa ombord, ta aktertampen och dra in

båten till bryggan. Det var tur, för när jag en stund senare hade plockat
ur bilen började det blåsa kraftigt och det kom en regnskur.


 



Nu märks det här ute att sommaren är i antågande med stormsteg. Växterna har skjutit i höjden, potatisblasten har blivit riktigt kraftig, och det Hustrun sådde kommer mer och mer. Äppelträden har börjat blomma, och syrenerna har stora knoppar. Lite skillnad mot inne i landet, där de nästan börjat blomma ut.


 


 


 


 


 


Nu väntar nog gräsklipparen lite otåligt på mej, lika bra att sätta igång för det

lär väl ta några timmar.


Ha det så bra, jag hör av mej.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards