Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Janne - 30 maj 2011 21:09

I går hämtade jag lilla Hustrun i Älmsta när hon kom med bussen. Och kan ni

tänka er hon hade solen i släptåg. Och den har faktiskt hållit sej kvar även i

dag och det ser ut som den ska fortsätta skina över oss. Problemet är bara
att det blåser som bara den, det har inte blivit av att rycka strömming ännu,

men det kanske blir i veckan.

Det känns rätt gott att ha henne här fast hon far omkring som ett skållat troll

hela dagarna, ibland ser man henne i rabatterna, ibland svischar hon förbi med grästrimmen i högsta hugg och just nu ser man hennes arm när hon putsar

fönstren från utsidan. Man får nog binda henne för att hon ska ta det lite
lugnt på sin ledighet.



 

Det blev även en fika med färska goda wienerbröd.


När hon kom hit igår bjöd jag henne på lite bubbel för att fira ledigheten och varva ner lite, senare på kvällen blev det middag. En ganska misslyckad tillställning. Jag bjöd faktiskt på kalkon proppad med ädelost som var inlindad i
bacon. Den skulle stå 50 min i 125 graders värme, sedan var det
bara att servera med färskpotatis och sallad. Men när jag serverade
den var den inte klar, fick stoppa in den igen, och hur kul är det
att sitta och vänta på maten.

Jag hade även gjort mej till att stryka och hänga upp gardiner som hon tvättat, och det frambringade i alla fall ett hjärtligt gott skratt från lilla Hustrun.
Gardinerna som jag satt upp i vardagsrummet skulle sitta i sovrummet,
och vid lilla köksfönstret var det inte något rynkhuvud, och vid
stora köksfönstret var det inte veckat under klämmorna. Mattorna
som jag lagt på låg på fel plats, alltså inte en siffra rätt, men tanken var god.


 

Lite plantering.

 

  

Men titta, hon har satt sej.

 

  

Lika bra att ta två bilder.

 

I dag har det blivit två svängar till tippen, Hustrun har städat hela undervåningen, rättat till gardiner och mattor, samt tillbringat eftermiddagen med att trimma
gräsmattan och plocka i rabatterna. Rör dragningen i brygghuset har skitit
sej rejält, får återkomma om det i morgon.


Ett selebert besök på kvällskvisten. Sivan sitter på "Brygghustaket".

 



Önskar nu er alla en god natt.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards