Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Janne - 6 maj 2011 21:23

Alla är så välkomna hit i helgen, det är varmt , soligt och skönt.

Gräset börjar bli riktigt grönt och blommorna spirar i rabatterna.

Glöm dock inte skottkärra och skyffel.


 

Stora knoppar på Löjtnantshjärtat.

 

  

Röda gullvivor, plantor från min mors rabatter.

 

   

Nu är det kväller och middagen avslutad.

 

   

Jorden är nu kommen.

 

   

Det första lasset på tio kubik.

 

    

Ca: tjugo kärror utkörda nu på kvällen.

 

  

 

  

Fortsättning följer i morgon.

P.s Vi startar kl: 07.00

 

Ha de, vi hörs.

Av Janne - 6 maj 2011 12:07

I helgen blir det hårdkörning, om man orkar. Jag kommer att sticka ut till landet

så fort jag har slutat. Packningen ligger klar i hallen, så det är bara att lasta
in i ”Oktavian” och ge järnet. Hustrun får komma efter på mopeden,
eller om hon hittar något annat alternativ.


Vädret är ju underbart så det kommer nog att bli en fin helg.

I morse fick jag ytterligare lite rörkopplingar som ska skruvas fast i brygghuset,

jag hoppas att vattnet snart kan sättas på.

Skulle också vilja ut och rycka lite strömming, men man får väl se hur mycket

tid som blir över. I kväll kommer jag även att lägga ut lite bilder från ”Lägret”,

så ni  ser vad man ska sysselsätta sej med i helgen.


Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards