Arbetsläger 3:51

Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Sjukhusbesök.

Av Janne - 12 mars 2009 13:34

Åter hemkommen efter läkarbesöket. Först fick jag träffa en ”ortoptist” eller optimist, jag vet inte riktigt vad hon kallade sej. Hon hade mätt mina ögon två ggr. tidigare, och nu skulle hon mäta igen för att se om det stämde. Vet inte om hon var osäker, men det blev tydligen samma resultat igen. Där efter skulle jag fylla i en lapp om hur frisk jag var. Sedan vänta på att få prata ned läkaren. När jag satt i väntrummet kom optimisten ut och frågade om det var den trettonde jag skulle opereras. Jag stirrade upp lite förvånat och sa att det stod det på mitt papper som jag fått av dej, samtidigt som jag undrade om de där måtten hon tagit verkligen skulle stämma. Kommer förmodligen hem och är vindögd i stället. Läkaren var en trevlig figur. Kvinna i 35 – 40 års åldern. Hade lite ryckningar i ögonen, men verkade nykter och skötsam för övrigt. Operationen skulle ta ca: 30 min. Sedan fick man ligga kvar i några timmar. Vid hemkomsten skulle man vila. En särskild hälsning skickades till hustrun att jag inte fick städa och plocka undan efter mej, på sin höjd ställa in tallriken i diskmaskinen, när jag blev så pigg att jag kunde sitta uppe med stöd och äta. Och gärna en ostfralla till morgonfikat på sängen. Nattsärken skulle vara hel baktill. Fick inte sitta i drag. Nu skall Affe och jag åka till svärfar för att förgylla tillvaron lite för honom.

 
 
Ingen bild

Fredrik

12 mars 2009 15:38

Hej på dig.
Lycka till i morgon med operationen. Det kommer säkert gå lysande även fast optimisten är lite virrig. Jag tycker du skall knipa ihop med benen ordentligt i morgon så hon inte opererar i fel öga. Vem fan vill vara vindögd i det bruna ögat. Då vet man ju inte vad som händer när man går på muggen.

 
Ingen bild

Malin

12 mars 2009 20:19

Lycka till i morgon!! Hoppas du inte får allt för ont efteråt. Kram, kram

 
Ingen bild

Sofia

12 mars 2009 20:49

Hej pappsen!

Lycka till i morgon. Vi hörs när de är klara med dig.
Har inte glömt att jag ska ta ut och "vädra" doggen. Jag och barnen tar en promenad med honom.
Puss och Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 17 september 2022 18:15

Nu har det kommit ett antal kraftiga regnskurar i några dagar. Marken är mättad och det forsar vatten i de gamla spåren efter skogsmaskinerna som härjade här för något år sedan. Jag har tömt regnmätaren så många gånger att jag glömt hur mycket ...

Av Janne - 31 augusti 2022 14:46

Idag vräker regnet ner utanför vårt fönster. Det är den sista dagen på årets sista sommarmånad, och hösten verkar redan ha gjort sitt intåg. Visserligen behöver vi regn, men man tänker ju som vanligt. Varför ska regnet komma just idag, kan det inte r...

Av Janne - 9 april 2022 17:00

I slutet på Mars hade all snö försvunnit, det började torka upp i skog och mark, solen värmde mot husväggar, blåsippor och tussilago stack upp lite här och var på tomten. Veden som vi fått hämta på min kusins mark var kapad och klyven samt förp...

Av Janne - 8 mars 2022 17:12

Nu är sportlovet över och vi har haft förmånen att ha två av våra döttrar med familj på besök i några dagar. Vädret har varit på topp, solsken varje dag med vårkänsla i luften. Vi har tagit flera promenader på isiga stigar och vägar men gud ske...

Av Janne - 16 februari 2022 15:30

I måndags inföll ju denna dag och förr i världen när vi alla bodde i Väsby brukade jag leverera en bukett tulpaner till våra älskade döttrar. Men sedan några år tillbaka är vi ju nu utspridda lite här och var så Hustrun tyckte att jag kunde ju ge d...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards