Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Janne - 2 maj 2009 23:56


Affe och jag slaggade i lillstugan i natt. Mormor, Noel och Juni sov i vårat sovrum. Vi vaknade till en alldeles strålande dag. Åt en god frukost och började förbereda för sjösättning. Spolade ur båten med högtrycken. Fick naturligt vis hjälp av Ella och Noel. De var dyngblöta efteråt. Till och med Ville var med på ett hörn. Det blev lite problem med att lägga i båten. Det är ju väldigt lågt vatten, så vi fick som tur var låna Ann- Mari och Hans traktor annars hade vi inte kommit upp igen med trailern. Oturligt nog tippade jag upp snurran när vi sjösatte och så fick den ligga i nästan två tim. innan jag skulle köra hem den. Åt nämligen en god sill lunch emellan. Hade soppaslangen i kopplad så snurran var dyngsur när jag skulle starta. Det var bara att ta till årorna och ro hem. Hade precis rott genom brohålet så hör man Micke Kesti skrika och fråga om jag tränade för postrodden. Och hans svåger Johan frågar om jag inte hade en motor på båten. Det är hugg och slag överallt. Men det är väl så, att som man bäddar får man ligga. Stod sedan på knä på aktertoften och gjorde rent stiften, säkert sjutton gånger innan jag fick igång snurran. Samtidigt stod Noel på bryggan och frågade om vi skulle åka ut med båten, som jag lovat. Om jag hade fått igång den eller om jag kunde skynda mej på. Förstod så väl Farbror Melker hur han kände sej. Men till sist blev det en åktur för alla som hade lust. Juni hade lust flera gånger, men ångrade sej varje gång hon skulle bli nerlyft i båten.

Ha det så gott, och sov sött.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards