Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Janne - 31 maj 2009 21:33

Nu sitter man på terrassen och har avnjutit en god måltid, i form av varma mackor. Hustrun gjorde en variant med brieost. Mycket gott. Det är en mycket skön kväll, så vi blir nog sittande här en bra stund. Nu kan jag även informera alla läsare om att vi är lyckliga ägare av ännu ett arbetsläger. Har nämligen gått och köpt grannfastigheten på landet. Vi ska nu göra en liten ansiktslyftning inomhus, sedan blir den ledig för intresserade hyresgäster. Stugan är på 36 kvm. Baserade på två små sovrum, ett litet vardagsrum samt kök. En liten dusch samt en separett  toalett. Stugan beräknas vara ledig från v. 33. Kan dessutom informera om att det har varit en underbar helg, med ett underbart väder, om någon hade missat det. Hustrun har ägnat hela helgen åt sina växter. Klagade för en stund sedan på att hon inte hade blivit solbränd. Men står man med häcken rakt upp mot solen måste man dra ner brallorna för att det ska ge resultat. Själv är jag som vanligt när jag varit i solen, knallröd i plåten. Kan tyvärr inte lägga in några bilder i dag. Kvoten är nämligen uppnådd, men ska beställa mer i morgon. Hav tålamod kära läsare, det stundar bättre tider tror jag. Ska dessutom korrigera gårdagens bilder och text. Vi var ju ute och pilkade strömming, men bilderna visade en hornsimpa som min svåger lyckades dra upp i samma veva som jag satt och berättade att hustrun hade fått en abborre när hon pilkade strömming, samt min kusin Karl hade fått en ål. Märkligt hur det kan slumpa sej.

God natt och sov gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards