Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Janne - 16 maj 2009 22:18

Hej på er igen. I dag hade vi sovmorgon. Gick inte upp fören vid niorycket. Åt en god frukost, med kokt ägg och yoghurt. Vid elva tiden åkte vi upp till fam. Lundqvist och tittade lite på deras smultronställe. De hade renoverat dusch och toalett. Mycket proffsigt gjort. Fredde är en kille som ser ut som en riktig datanisse, men är händig som få. Fikade lite och satt och snackade. Ett trevligt avbrott i tillvaron. Hustrun har sedan fixat i rabatterna hela dagen, jag har äntligen fått byggtimret på plats. Nu är det bara för äldsta dottern att fixa till jordgubbslandet, så är det klart. Hade tänkt att pilka lite strömming i dag, men tiden räckte inte till. Hörde att min kusin Ann-Mari hade varit ute och fått väldigt mycket. Johan och Britta hade rott ut och testat på em. Men hade inte fått mer än elva små rackare. Jag ska nog försöka i morgon mitt på dagen. Jag tog kväller vid nitton tiden. Gick in och åt en gudomligt god middag, som min lilla hustru hade iordningställt. Den bestod av hängmördad oxfilé, klyftpotatis sallad fetaost och bea. Till detta hade vi ett gott vin, som jag inte kan uttala namnet på. Men det slank ner ändå. Nu börjar mörkret fall och jag ser ett spegelblankt vatten utanför bryggan. Detta är nog det allra bästa med landet, när man kan sitta på kvällen och bara titta ut genom fönstret och se på skymningen.

Säger nu god natt, och sussa gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards