Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Janne - 25 maj 2009 22:15

Strålande väder i dag. Efter jobbet tog jag en runda med Affe. Stötte på Ella och Ville vid dagis. Pratade en stund med deras dagisfröken. När jag kom in öppnade jag terrassdörren för att få in lite frisk luft. Hörde ett väldigt smattrande ljud. När jag tittade ut såg jag en stor helikopter gå ner för landning på Bjursvägen. Tänkte att det var någon som blivit krasslig. Inget märkligt med det, alltså.  När sedan Affe och jag skulle åka till Morfar var det stopp när jag kom ut på Breddenvägen. Satt och var lite småirriterad för att inte bilarna kunde köra ut i rondellen när det inte var någon trafik. Upptäckte sedan att det var stor koll. Alla bilar stoppades och man fick visa körkortet. Polisen kollade även i bakluckor och skåp. Frågade om det hade varit ett rån igen. Det är värre än så, svarade konstapeln. En grov knivskärning vid busshållplatsen, sa han. Och där står alltså min lilla hustru varje morgon intet ont anande och väntar på bussen, tänkte jag. Usch så rysligt. Kollade på nätet när vi kom hem, och såg att de hade gripit illgärningsmannen. 

I morgon ska jag vara barnvakt till Ella och Ville. Det ska bli kul. Ska hämta dem vid dagis och försöka brassa lite käk till dem. Hoppas att de överlever det. Och hoppas att inte lille Ville kackar i brallan. Då får jag nog be Ella om hjälp.

God natt och sov så gott.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards