Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Janne - 26 maj 2009 19:28

Barnpassningen gick riktigt bra tycker jag, få se om de klagar i kväll. Men det som inte fick hända, det hände rejält.  De hade inte varit här lång stund förrän Ella ropade ”MORFAR VILLE HAR BAJSAT” . Och hur ´kul är det på en skala. Ropade på Ella för att få lite assistans, men hon lyssnade inte på det örat för tillfället. Det var bara att lyfta in grabben på skötbordet och börja mocka. Efter ett antal kväljningar var det klarerat och klart. Grabben var nöjd och Morfar askgrå i fejan. Sedan var det dags för middag. Det blev köttfärssås med spagetti. De åt som hästar båda två, till och med Hustrun och barnens mamma slafsade i sej varsin portion. Men jag hörde inga omdömen, så det var nog alldeles för mesigt kryddat. Men det var ju egentligen till barnen. Nu är hustrun ute och släpar runt med doggen, själv har jag varit nere i tvättstugan och laddat. Det blir nog en härlig kväll.

God natt, och sov gott.

Av Janne - 26 maj 2009 13:03

Hustrun ringde i dag och påstod att jag snarkat i natt. Lät faktiskt lite småhärsken på rösten. Jag tror att oljudet kom utifrån, hon envisas ju alltid med att ha fönstret på glänt fast det är kallt ute. Det kan eventuellt ha kommit något väsande från mej, för jag vaknade till av att jag hostade och kände mej ansträngd i luftrören. Kände mej förkyld helt enkelt, och tänkte att det var bäst att sjukskriva mej i dag. Men när jag vaknade hade jag glömt bort det och åkte till jobbet som vanligt. Synd att man ska ha så dåligt minne. Det är nog åldern.

I helgen ska vi släppa ut katterna på landet, så de får vara ute hela sommaren. De trivs bäst med det. På vintern däremot vill de vara inne i värmen. Jag ska ta lite bilder på dem och visa er så glada de blir.

Ha de, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards