Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Janne - 13 maj 2009 15:42

På väg hem från jobbet idag svängde jag in på coopen i Rotan för att panta två kassar med burkar och flaskor från landet, som låg och skramlade i bakluckan. När jag fått ut mina pengar vid informationsdisken kom jag på att jag skulle spela lite på hästarna i morgon. En Harry på v75 i morgon sa jag. Ok sa kassörskan. När jag drog mitt kort i kortläsaren kom texten ”kortet ej godkänt” upp. Dra igen, sa kassörskan. Jag drog mitt kort, och samma text kom fram. Tankarna började snurra i skallen. Dra igen, hörde jag. Men samma text kom fram. Det är ju ett ganska nytt kort tänkte jag, och pengar finns. I alla fall krediten. Dra igen hörde jag, men samma fenomen uppstod. Har du inget annat kort, hörde jag expediten säga. Annat kort vadå? Svarade jag. Ett Visa kort tillexempel, sa expediten. Det där är ett Ok kort. Jag fick upp mitt Visakort rätt snabbt och drog det. Det fungerade alldeles utmärkt. Jag tackade för mej, och när jag skyndsamt begav mej därifrån, sneglade jag på expediten. Hon hade ett leende på sina läppar.

Av Janne - 13 maj 2009 13:12

Soligt och fint fortfarande. Men det är inte någon värme ännu. Vi får hoppas att det kommer till helgen, när man ska vara ute och jobba i trädgården. I kväll ska vi ut och äta middag med svärfar igen, på Malmgrenska krogen. Det ska bli gott. Affe får stanna hemma hos svärfar under tiden. Jag brukar åka och hämta honom när vi har ätit, medan hustrun går och handlar med sin lilla pappa. Jag köpte lite penséer för ett tag sedan, som jag planterade på terrassen. Dom har säckat några gånger men repat sej igen, och nu ser de riktigt fina ut. Kan bero på att hustrun satte ihop dem och grävde ner dem lite djupare. Av rosorna som hon fick på vår bröllopsdag, återstår bara en. Den har inte säckat en millimeter Men har dessvärre blivit nästan svart. Å andra sidan så är det väl inte så dumt med svarta rosor heller.

Hade vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards