Arbetsläger 3:51

Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Janne - 10 maj 2009 21:35

Det var den helgen det. Nu är vi hemma igen, efter en skön veckoända. I lördags så gjorde vi ordning några rabatter nere vid lillstugan. Lite slitigt var det allt, men det blev bra. Är inte riktigt klara ännu, för byggtimret räckte inte till allt. Ändå köpte jag tjugo stockar. Får nog införskaffa ca: fem- sex stycken till nästa helg. I dag har vi kryddat rabatterna med lite gödning samt fyllt på med plantjord. Det blir nog smaskens för växterna. Blommorna i rabatten vi gjorde i ordning förra året är väldigt kraftiga i år. Eddie och Maria har fixat med lillstugan. De har tilläggsisolerat ena köksväggen, satt ny panel samt rödfärgat. Även Noel var med och hjälpte till. Han och mormor körde bort en massa tegelstenar. Han slet riktigt duktigt faktiskt. I går blev hustrun och jag bjudna på en mycket god middag av vår dotter och svärson. Det blev tre rätter. Mycket gott, med tre sorters vin till. Det kan de gärna få göra om, tycker jag. Hustrun var också mycket nöjd eftersom hon slapp att stå i köket, och kunde vara ute och påta i rabatterna i stället. Ska nog försöka få in lite bilder i morgon så ni inte tror att jag sitter och ljuger för er. Ha det så gott, vi hörs.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards